Friday, August 30, 2013

Sayonara?

Assalamualaikum...

Guna nama 'aku' untuk lebih feel

Hari makin berlalu, makan ke kemuncaknya. Maka kehidupan sebagai student degree menjadi title baru kepada aku. Hari ini 18 august 2013 baru dapat keluar beraya dengan kawan-kawan form 6. HAHA mula-mula memang rasa malas nak beraya tapi pergi jela. Mana tahu raya tahun-tahun depan tak boleh ke kan.

Aku sedar kita memang dah dewasa, althought aku selalu nafikan haha. Alam dewasa ni banyak dugaan, nak ke arah itu pun aku dah kena hadapi dugaan macam-macam. InsyaAllah aku boleh lalui sekali lagi. Yeah buat kali kedua. Hari ni Haekal dah pergi Shah Alam untuk further his studies in tesl. i don't really know what to say or describe my feelings right now. Aku rasa kawan-kawan dah mula pergi jauh. *sebak* ....Walaupun kenal cuma 2 tahun tapi rapat. Boleh bawa sakat-menyakat haha *ini paling best wakaka* mimi pernah gaduh dengan Haekal over the small matters hahaha tapi after that baik balik dengan rasa awkwardnya hahahahaha.

Form 6 buat aku cepat touching lah! pelik tapi benar :). Geng aku ada yang couple dengan class sebelah. ahh memang best bahan, sekali dengan cikgu join hahaha. oh Haekal lah orangnya teehee :D. Aku harap hang jangan curang okay. 'Pesanan dah banyak daripada ecah dengan mimi. Pesanan Shawal tak boleh pakai' <-- haekal cakap. Aku rasa sedih jugak sebab geng W.H.M dah takda. Tinggal mimi je, kalau mimi dah pergi uia, tinggal aku sorang sobbss Y.Y

Shawal dah nampak matang dari segi muka dia haha, dulu macam dak-dak tingkatan 4 or 5. Lepas ni takda dah la geng aku nak touching haha. Syukur dia dapat universiti pujaan dia. Untung hang weh. 1st impression pasal dia ni, aku ingat dia ni stok-stok mat rempit. Aku kalau bab motor memang selalu kutuk and dia cakap "tak semua yang bawa motor tu mat rempit". Whatever :P haha.

Avin ni pun best jugak (bangsa india). Suka gaduh-gaduh manja haha. Sampai sekarang aku simpan nombor phone guna nama avin basi :D. Dia prihatin dengan kawan-kawan dia. Dia cepat detect orang yang ada masalah. Aku lah orangnya itu hihi. OH YAAA dia jugak GENG MAKAN aku wahahaha. Pesan je suruh pergi beli makanan dekat kantin. Dia akan pergi sebab dia pengawas, ada poket blazer untuk simpan makanan hahaha. Nikmat ohh makan curi-curi dalam kelas. Rasa sedap dia lain macam haha. Btw all the best to you bro, study elok-elok dekat sana and be the coolest law ever! Dia pandai bagi semangat jugak, thanks again bro, ayat dia buat aku terkedu kejap "jangan risau wani, tuhan ada, dia akan tolong" see baguskan? Kalau lah kau Islam wahai avin :).

Radha ni mamat india+thai+chinese. Semua bahasa dia tau. Aku suka sakat dia dengan orang siam haha. Dia pecinta motor tegar. Aku kutuk, dia marah jugak tapi marah main-main then say sorry hihi. Elok la dapat uum, senang pegi thailand dan makan moi katak hahahaha. Harap hang belajar elok-elok radha oii. jangan ingat motor je. Ecehhh, macam la dia akan baca blog aku haha.

Jia huey pulak tolak tawaran unimap and she has decided to further her studies di UTAR. The main reason, of course sebab kos bukan idaman kalbu. Yeah mostly yang pergi private sebab kos yang dapat tu tak minat. Takpe la dia dah happy, tunggu masuk this october. Dia pun antara geng makan aku. Wahaha ramainya geng makan :DD. Satu class kot :').

the last one is mimi! Another 2 weeks akan ke uia sudah. Kawan sekolah yang paling lama, 14 tahun dah kenal. Maka tiba waktunya kita berpisah. Dah tak boleh study dekat, duduk sebelah-sebelah time exam & dalam class. Tak boleh makan sebelah lagi (pun masuk jugak) hahaha. Jaga diri dekat sana elok-elok. Bab faiz jangan risau, aku jagakan, since study balik pulau haha. Dekat tu :P. Hmm dengan mimi pun pernah gaduh jugak, ahh thank god kejap je haha. Biasalah stressed study. Moga kita kekal kawan sampai bila-bila. KITA SEMUA.

Aku? well life must go on. I still can't do anything. Perlu tunggu next year, perlu tengok macam mana keadaan aku dekat sana. Terkilan jugak sebab still berada di bumi Penang, sedangkan mostly kawan aku dah keluar and bakal keluar. Hmm hidup tak selalu indah. Tak semua apa kita nak, akan dapat. Pesanan dekat budak-budak yang masih bersekolah. Jangan terlalu berharap but dont stop dreaming! Agak gila jugak sebab aku tak buat apa-apa lagi haha. Takpe sarina geng dengan aku :D.

*few days later...(30.8.13)

Aku rasa macam bersyukur jugak dapat study penang, ye lah tetiba perasaan nak tinggalkan mak macam berat. And i just read pasal hostel, cuma sediakan for 1 sem. So, i don't know what's next..... Hari ni Shawal akan bertolak ke KL. Gila semangat hahaha. Konon nak sambut merdeka -.-. Pape lah kawan oii. Dah 2 orang tinggalkan bumi Penang huuu...

Semoga semuanya jadi insan yang berguna, termasuk jugak aku. Jangan lupa diri atau terkena culture shock. no..no..no...jangan mudah terikut orang, yang negatif jauhkan, yang positif kita amalkan. Belajar rajin-rajin kasi dekan sampai habis study. Amin.. Cikgu cakap dah masuk degree senang, aku rasa cikgu cakap macam tu nak kasi semangat belajar. Aku tengok kawan-kawan yang masuk degree, cakap susah. HMM CIKGU TIPU EH??? ekekekeke. Tuntut ilmu mesti la ada susah payah kan? :)

p/s: Aku masih belum packing haha. Alah chilll, dekat je. Barang pun ada yang belum beli. Apa nak jadi wani? -.-. Entry ni dah typed last week kot. Hari ni baru sempat sambung. hehe. byeee, till we meet again








No comments:

Post a Comment