Tuesday, April 23, 2013

Lelaki suka wanita pandai memasak?

Assalamulaikum...

Hari tu jumpa dengan kawan-kawan memandangkan dorang tengah cuti semester. Rumah Wani dekat je dengan mcd, maka kami pun pergi la duduk sana dekat 2 jam setengah haha sambil makan. Tetiba isu pasal perempuan tahu masak ni naik. Wani cerita la, bila Wani tengok perempuan yang baru jadi wife ni post gambar apa yang dia masak untuk husband dekat instagram, Wani macam risau sebab Wani tak pakar macam tu haha. Kemain sekarang ni dah mula sembang dengan kawan pasal isu-isu macam ni. Yeah kami dah dewasa haha :D. Jadinya, kawan A dan kawan B ni bagi pendapat. Rata-rata pendapat kawan A ni lawak sikit.

Pendapat kawan A:

Aku harap dapat suami yang tak kisah. Kalau aku tak masak, dia akan ajak makan luar. Atau pun kalau aku balik keje, aku kasi je dia mcd. hahahaha. Aku harap dia jenis tak minat sambal belacan or what-so-ever, sebab aku memang tak reti masakan kampung ni. Kalau western ok la. Aku ni dah la tak reti masak. Masak macaroni pun tak jadi sebab tersilap tengok teknik. End up buang dalam tong sampah. 

Pendapat kawan B

Aku tahu la jugak memasak ni. Tapi macam kari or sambal belacan tak pakar. Aku harap dapat husband yang tak kisah la sebab aku nak bekerja. Ingat senang kalau ada anak+ kerja+masak? aku tengok kakak aku penat ohhh. Balik keja dah sibuk nak masak untuk husband dengan jaga anak lagi. (kira dia nak husband yang jenis tak cerewet)

Pendapat Wani

Perempuan kena tahu juga memasak ni sebab rata-rata yang aku tanya kawan-kawan lelaki aku. Dorang mesti akan tanya "wani, hang reti masak x? hah tak reti, meh belajar dengan aku'. Bukannya tak reti masak tapi macam kari ikan, kari ayam. Masakan berkaitan rempah ni tak terer (pandai) lagi. At least kena tahu jugak skill memasak ni. 

Tapi sekarang timbul jugak la kesedaran nak memasak tu, yelah kalau study kena duduk rumah sewa takkan nak makan benda yang sama kan. Mahunya muntah lol. Eh tapi boleh kurus ekekeke.

Pendapat kawan-kawan laki (kumpul all in one)

Aku belajar jugak masak in case ada problem pape kat rumah boleh tolong masakkan. Perlu belajar masak sebab dia ilmu yang perlu ada pada setiap orang. Nanti kalau degree kawan hang makan manggi, hang makan spaghetti, tak ka untung tu. (hahahaha ini lawak)

Pendapat mak :3

Orang perempuan ni kena tau masak. Tak kira belajaq tinggi macam mana pun, tetap akan masuk dapuq. Bini yang tak reti masak ni bahaya sebab ada orang belah kedah, laki bagi alasan bercerai or nak kawen lain (tak sure) sebab bini tak tau masak. Laki ni pantang ada jalan, mula nak buat perangai. Sama jugak jangan dok segan. Segan-segan laki tak tahan tinggai buang. Harap muka ja lawa, dok ingat laki sayang tak tinggai dah. Tak boleh macam tu.

HAHAHA lawak kan? Itu la sikit sebanyak yang orang bagi tahu Wani. For me perempuan tetap kena tahu masak. At least fikir diri sendiri la, ada selera ke nak makan makanan kedai tiap-tiap hari? mesti jemu punya.   Plus harga sekarang makin mahal. Kalau masak jimat sikit. tak gittew? cuba tengok cik ta (rozita che wan) cantik + pandai masak ekeke. Bulu mata tak ketinggalan altho nak masak je mihmih.  Itu jela penulisan untuk kali ini.

No comments:

Post a Comment