Saturday, August 6, 2011

Perubahan Ketara

Assalamualaikum kepada teman-teman persejuangan yang gigih membuka blog ini pada walhalnya tuannya sudah terlupa bahawa blog ini masih wujud hihihihi :D. Almost 1 month blog ini tidak diupdated, wani cuma buka je tp xupdated ngehngeh..sejak masuk form 6 nie memang busy habis, kalah orang jual air (jual air??), mana taknya kerja berlambak, stayback until 4.30 p.m sampai rumah mandi+ makan + tengok tv +tido. Ini la rutin harian klau stayback. Penat memanglah penat tapi bila tengok kerja yang bertimbun-timbun memang kena jugak stayback.

Cukup pasal rutin harian dekat sekolah sebab kalau cerita memang takkan habis sebab banyak benda nak luah nanti hehe. Lately wani rasa macam banyak benda dalam diri wani yang berubah, berubah tu dari segi luaran and dalaman la. Wani buat perbandingan antara diri wani yang dulu dengan sekarang. Hasilnya memang berbeza sebab wani yang dulu memang pemalu+suara pelan+ayu, <------disebabkan diri dululah macam-macam wani kena dengan kawan seperti kena ejek manja-menja hekhek but sekarang nie wani pulak yang kacau orang. 

Dari aspek pemalu antara diri dulu dengan sekarang: dulu memang pemalu gila sampaikan nak cakap waktu presentation memang masalah besar bagi wani. waktu presentation memang semua kawan akan memahami yang suara wani akan pelan so classmates akan diam bagi dengar apa wani nak cakap, cuba bayangkan suasana tu memang awkward gilos.Disebabkan pemalu jugak wani akan cepat-cepat baca supaya habis cepat and semua orang buat muka "blurr" hahahahaha.

Sejak masuk form 6 dah kurang rasa pemalu, mula-mula tu ada la rasa malu sebab suasana sekolah campur dengan sekolah perempuan berbeza tapi bila dah kenal semua budak laki dalam class rupa-rupanya diaorg mmg sporting la. Setiap saat class kami memang bising memanjang. Class kami paling happening bagi lower 6. Budak upper cakap class H mmg dah warisan, sejak awal class H memang terkenal dengan class paling happening kikiikki :P. Bila dah kenal semua classmates, otak pun jadi gila wahaha :S, so dari sini la perasaan malu semua hilang 

Cakap pasal perwatakan ayu pulak memang dah takde la derrr sekarang nie hahaha. Ini terbukti (cewah ayat) apabila berlaku proses buat lawak semua otot-otot mulut akan longgar dan suara yang keluar pun jadi tidak sopan. Bukan wani sorang je yang perasan yang wani nie memang kaki gelak kuat, malah kawan laki wani sendiri cakap "wani klau tengok nampak ayu ja tapi bila part gelak mmg hilang habis hahahaha" wani cakap balik "Errrkkk memang hilang habis ekk?? takpe aku memang tau aku dah xayu macam dulu hahahaha".

Wani memang kalau gelak dalam class memang tak cover lansung. Wani cuba nak contohi kawan wani yang sorang nie yang memang ayu gila tapi apakan daya, wani memang tak boleh so xpe lah biarlah wani jadi diri sendri xpayah act yang wani nie ayu huehuehue :)

Cara jalan pun sekarang nie dah lain macam, rasa macam perangai masa darjah 4 & 5 sudah kembali. Maybe sebab kawan dengan budak laki kot jadi mcm nie huehue. Tapi wani akan cuba untuk ubah kelakuan yang tidak bagus ini kepada yang lebih sopan untuk kebaikan diri sendri kerana takot nanti xde sesiapa yang datang meminang <----- bodo je ayat nie hahahahaha. Memang wani ada ckp dekat classmate kawan laki yang paling rapat yang wani nak berubah ke arah ayu sebab takot nanti takde siapa yang minat wakaka :P and dia cakap "lah, ang takot jugak noh" ahahaha wani cakap " mesti la takot" hahaha semua tu hanya gurauan je..Wani klau sembang dengan geng memang macam-macam topic yang keluar.

Disebabkan terlalu "syokkk" inilah yang bernekad taknak keluar form  6 (insyaallah) tapi sorang kawan wani yang ayu tadi tu dah stop form 6 huhu T_T, memang sedih teramat bila dia cakap dia nak pergi melaka to further her studies. memang down gila time tu sampaikan nangis and sempat juga jumpa dia before dia berolak ke melaka tapi takpe lah ini semua untuk kebaikan diri dia sendiri and wani akan always support apa saja yang dia buat hihihihi love you natrah <3.
















 
 geng baru :)

 Natrah kesayangan
Hah panjang lebauuu aku tulis hihi, ada lagi banyak cerita nak share tp dilain hari la okay :)


click it if you like :)

3 comments:

  1. sorry menyemak kat ruang komen.. btw, thanx coz follow zizie.. so, zizie follow balik.. hihi...

    ReplyDelete
  2. tag http://zafarah.blogspot.com/2012/02/pupel-liyana-mega-giveaway.html

    ReplyDelete