Tuesday, February 22, 2011

Al-kisahnya

Ermmm hari ini rasa nak bercerita pasal benda kelakar yang berlaku dalam hidup aku masa form 4 and form 5. Aku tak boleh bagi tahu nama dia takot 'kalau-kalau" dia terbuka and terbaca entry nie, teehee. Kami memang selalu rapat. Even kalau bergaduh pun kejap ja mesti akan baik semula lepas tu. Selalunya, akan bergaduh pasal silly things HAHA biasalah kami ^_^

Si kawan sorang nie, tak tahulah macam mana nak describe. Errrmm, oklah straight to the point dia nie ada masalah hygiene. Dia nie jenis pakai baju yang sama untuk dua hari. Means dia tak cuci baju tu selama dua hari! and and cuba korang fikir ...." selalunya badan budak sekolah nie mcm mana? bau tengik? or wangi?" HAHAHAH. Sah-sah la bau tengik kan. Mula-mula kami tak perasan lagi pasal hal nie dan kami dapat tahu when ada tanda kotor kemarin pada baju skolahnya. Bila tanya dia jawab " no lah aku cuci baju nie. Tadi pegi kantin terkena kotor" then kami fahamlah yang dia cuba hiding dari kami. 

then tabiat satu lagi dia ialah dia suka "kentut"! Kalau sekali masih boleh diterima tapi ini banyak kali!! and mangsanya adalah aku!! aku terpaksa and tak rela yang kena bau!! euuuuwwww dan diikuti oleh yang lain HAHA. Dan yang tak boleh diterima lagi dia buang angin masa langsungnya exam... omaigggoooddd...... Dah la time itu. pintu depan tutup and dia pulak duduk depan aku..adess apa lagi! terkemut-kemut hidung aku tahan bau yang tak menyenagkan tuh! huhuk.. aku cerita dekat kawan and diaorg kelakkan aku :)... then dia cakap " alah wani mesti kau lulus account sebab bau dia kentut" takpe-takpe nanti diaorg kena lah.

pastu ada berlaku lagi hal lain iaitu bau dia seperti sotong kering dan ikan kering yang dijemur dipantai pada waktu petang! perghh time tu nasib aku tak duduk dekat... lagi dua org kawan aku yang gelakkan tu yang kena. Mula-mula aku tak tahu apa ynag diaorg gelakkan then diaorg buat muka mcm tahan something..kemudian diaorg tnya : 

duaekor : eh, ang tak bau ka bau busuk tu?
aku : (muka blurr) bau apa? takdak bau apa pun
duaekor: hahahahaha, wani ang biar betoi aku ngan **** tak tahan bau dia nie. Bau dia nie macam stokin busuk+sotong kering!
aku: (muka blurr lagi) mana ada.tak bau apa pun.. hidung ang kot? (masa tu class depan surau) ehh. mayb carpet surau kot. Tengoklah pintu terbuka
duaekor: errmmm mayb kott ( sambil tahan bau busuk)

then dua ekor nie tanya kawan yang lain " eh kenapa ada bau busuk" then si busuk tu cakap " yelah ada bau busuk" duaekor tu gelak termasuk aku. Nak dijadikan cerita time tu last period kelas and aku terbau bau tu dekat si busuk tu. Aku bagi tau la dekat duaekor tu yang sebenarnya bau tu datang dari si busuk tu. And kami hanya gelak sampai balik rumah

So, until today kami tak berani tegur dia..sebab dia tu sensitif skit..Nanti merajuk susah nak pujuk. Actually banyak lagi yang berlaku tapi cukuplah sampai sini je. penat arrr menaip.  Pape pun aku harap dia tak buat mcm tu dah.. kalau tak for sure org tak nak kawan dengan dia. Moral of the story " JAGALAH KEBERSIHAN DIRI ANDA"

tq for reading this entry

No comments:

Post a Comment