Wednesday, January 12, 2011

JELLY JELLY JELLY !!

Bermula bicara pada hari ini dengan assalamualikum.... how's ur day going? everything's good?.... aku pun sihat sahaja...di waktu yang senggang ini aku nak cerita pasal aku masa kecik dulu suka sangat makan jelly! Aku bukan jenis budak yang suka makan keropok masa kecik... seingat aku, aku suka sangat makan jelly

suddenly aku teringat time mak aku buat facial dekat clara.... before mak aku nak buat facial dia akan belikan aku 3 bungkus jelly...aku pilih la yang mana aku suka...dulu jelly sedap siap ada colourful lagi....ada satu brand tu ada cartoon dinosaur...yg tu kot paling sedap..tp skang dah takde...and kalau ada nata de coco lagi aku suka......ngeeee best la jadi budak! 


mak aku buat facial bukan lah sekejap rasa-rasa memakan masa 2 jam kott... masa kecik mana lah tahu apa mende facial tu....aku masuk bilik tu tengok-tengok mak aku tgh tido...aku pun hairan kenapa mak tido kat sini... hahahaha yg lawak tu aku rasa sedih pulak kat dia...hahahaha budak-budak mana lah tahu pasal benda alah tu.....


tunggu punya tunggu aku pun makan la jelly tu... kakak-kakak cina suma tengok aku satu macam sebab aku makan banyak jelly .. jelly dulu tak manis sangat macam sekarang...kalau sekarang makan jelly 3 bungkus sah sah la kena diabetes hahaha...zaman sekarang suma makanan nak bunuh orang! 


satu lagi aku dulu selalu lalu depan kilang jeli nama kilang tu `` TEN TEN`` .... punya lah minat jelly sampai kilang pun tahu wakaka! (sedihkan budak nie)

antara jelly yang aku suka.... jelly bean, gummy bears... yang sumi or syumi or wht ever dah lupa cara ejaan dia haha...tp favorite skang gummy bears sebab aku suka teddy bear! =.='... kalau nampak pasti beli..slalu beli dekat queensbay at penang...situ ada banyak choice...kalau masuk rasa macam nak makan semua... 


satu lagi aku suka letakkan sumi or syumi dlm tempat freezer..makan bila dah beku fuhhhh lamak sedap...gigi pun rasa ngilu je nak gigit sebab sejuk sangat hehehe



                   



best kan tengok ^_^ ... dulu aku kurus kering.. mayb aku suka makan jelly sebab tu kurus kering.. ada yang panggil aku bini popeye si olive oyl tuh!! jahat la :((



choiiiiiii!! jahat samakan aku dengan dia nie!! tapi skang aku dah tak kurus keding..... tak kurus tak gemuk hihihi...aku bahagia!


fyi masa kecik aku benci chocolate. especially yang ini :

 

 kalau makan chocolate nie rasa nak termuntah.... certain chocolate je aku makan mcm cadbury tu pun yang ada black forest hahahha...ferrero rocher pun suka jugak.. tp wani bukan peminat chocolate



tq for reading this entry :)

No comments:

Post a Comment